Gezegen Forum - Teknoloji, Mobil, İnternet, Oyun,

Tam Versiyon: CPM, CPC, CPL ve CPA Reklam Türü Nedir? - Nasıldır?
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
CPM, CPC, CPL ve CPA Reklam Türü Nedir? - Nasıldır?

[Resim: cpc-cpl-cpa-cpm.jpg]

CPM, CPC, CPL ve CPA online pazarlama terimleridir. Her bir terim maliyet hesaplamasına göre isim almıştır. Şimdi bu terimleri tek tek açıklayalım.

CPM: Açılımı, Cost per Mille’dir. M harfi 1.000 anlamına gelen Roma rakamıdır. Bu reklam türünde reklamın bulunduğu sayfa gösterimi önemlidir. Ödemeler her 1.000 gösterim için yapılır. Reklamverenlere belli sayıda gösterim garanti edilerek, bu gösterim üzerinden ücret alınır. Reklamları yayınlayan websiteleri de her 1.000 gösterim için belirlenen CPM yayıncı oranından parasını alır.

Örneğin; reklamveren için CPM oranı 10$ olsun, reklam firmasının garanti ettiği gösterim de 100.000. Her 1000 gösterimin CPM oranı 10$ olduğundan, firma reklam verenden (10$ x 100) 1.000$ alır. Alınan 1000$’ın %45′i de reklam yayıncılarına dağıtılır. Yani 550$ firmaya kalırken, 450$ ise reklamları yayınlayan sitelere her 1000 gösterim için belirlenen CPM yayıncı oranı üzerinden dağıtılır.

Yukarıdaki örnek üzerinden gidecek olursak CPM yayıncı oranı 4,5$’dır. Eğer reklam yayınlayan olarak 1000 sayfa gösterimi gerçekleştirirseniz, 4,5$’ı almaya hak kazanırsınız.

CPC: Açılımı, Cost per Click’dir. Reklamlara yapılan tıklama sayısına göre ücret ödenir. Bu reklam türünde tıklama başına ödenen ücretler çok düşük seviyelerde olmaktadır. Reklam firmaları, sahte tıklamalara karşı reklam yayıncılarını takip ederek belli bir istatistiğin dışına çıkanları sistemlerinden çıkarırlar.

Bu reklam türünde yayıncılara verilen tık başına ücretler 0,01$ ile 1$ arasında değişmektedir.

CPL: Açılımı, Cost per Lead’dir. Banner ya da sitelere giden bağlantılar yoluyla yapılan reklam türüdür. Bu reklam türünde ortada bir teklif vardır. Reklamı yayınlayan sitelerin para kazanabilmesi için, kullanıcıların yayınlanan reklamlar üzerinden tekliflere kayıt olmaları gerekir. Kullanıcılar kayıt olduğu an, reklamı yayınlayan siteye ücreti ödenir.

Ödenen ücretler kayıt başına 0,01$ ile 3$ arasında değişmektedir.

CPA: Açılımı, Cost per Acquisition/Action’dır. Reklamı yapılan bir ürünün satışı üzerinden komisyon verilir. Ürün reklamı banner ya da linkler üzerinden yapılır. Reklam konusu ürünler şunlardan oluşur: Ücretli oyun veya program indirme, ücretli e-book, kurs kaydı ve satışı mümkün olan mallar.

Reklamı yayınlayan siteler satılan mal üzerinden belirlenen komsiyon ücretini, söz konusu mal satıldığı an alır. Bu ücret 0,01$ ile 10-15$ arasında değişir.


[Resim: CPM.CPA_.jpg]